Melding verlichting

Melding maken

Is een lantarenpaal beschadigd door een aanrijding? Is de bedrading zichtbaar vanaf de buitenkant?  Doet de lamp het niet? Hier kunt u het melden!

Lichtmastnummer

Lichtmastnummer

Op elke lantarenpaal staat een nummer. Als u een melding doet, wilt u dan dit nummer invullen? Dan weten we precies om welke lantarenpaal het gaat.

Als de lantarenpaal het niet doet kijkt de serviceploeg eerst de lamp defect is. Deze kunnen we zelf vervangen. Dat gaat met een hoogwerker. Meestal verzamelen we eerst een aantal meldingen om zo efficiënt mogelijk te werken. Het kan dus zijn dat een lamp niet dezelfde dag wordt vervangen.

Is de lamp in orde, dan kan het aan de bedrading of aan de electriciteitsvoorziening liggen. De serviceploeg geeft de melding dan door aan de netbeheerder Enexis. Herstel van de lamp kan soms een aantal weken duren, graag uw begrip daarvoor. 

Zomer en winter

In de winter branden de lampen langer. Ook de koude heeft invloed op de levensduur van de lamp. In de winter zijn er dus meer defecten te verwachten. Uiteraard proberen we deze zo snel mogelijk op te lossen.

In de zomer zijn er vaak minder storingen. Dat betekent echter ook dat herstel door de netbeheerder Enexis langer kan duren.